Repülés Budapest felett

Egy ajándékba kapott sétarepülés kapcsán volt szerencsénk megnézni gyönyörű fővárosunkat a magasból, és mi tagadás hatalmas élmény volt. A 15 perces légi utazást a Goldtimer Alapítvány szervezte, és a Budaörsi repülőtérről indult a kaland. Kedves utasaink, kérjük csatolják be öveiket, felszállás következik: Budapest felülről!

A repülőtér

Magyarország, Budapest XI., Budaörsi repülőtér - Junkers Ju-52/3m típusú utasszállító repülőgép 1940-ben. Forrás: Fortepan.
A Budaörsi repülőtér forgalmi épülete és egy Junkers utasszállító repülőgép 1940-ben. Forrás: Fortepan / Erky-Nagy Tibor

A Budaörsi repülőtér az ország legrégebbi, ma is létező kisgépes nemzetközi repülőtere. Régi, központi épülete 1937-ben épült, ipari műemlék. Ma már főként sportrepülőgép-forgalmat bonyolít le.

Forrás: budaorsirepuloter.hu
Budapest felülről - Budaörsi repülőtér.

Liszunov LI-2

Budapest felülről - a LI-2-es Malév gép.

Kirándulásunk főszereplője a világ egyetlen működőképes LI-2-es repülőgépe volt. Ez a gép az amerikai Douglas DC-3-nak a Szovjetunióban gyártott változata. Az eredeti típus 1935. december 17-én repült először, a Malévnél HA-LIX lajstrommal állt polgári szolgálatba. A Goldtimer Alapítvány 1997-ben szállította Budaörsre, hogy megkezdje újbóli üzembehelyezését, több tízezer órányi munkával. Nevét Kármán Tódorról kapta, akit a szuperszonikus repülés atyjaként, valamint a rakétatechnológia és hiperszonikus űrhajózás egyik úttörőjeként is ismernek.

Néhány műszaki adat: a szárny fesztávolsága: 28,81 m, a repülőgép hossza: 19,65 m, az üres repülőgép súlya: 7.325 kg. Utaslétszám: 21 fő, személyzet: 4 fő. A motorok startteljesítménye egyenként: 1.000 LE, üzemanyag fogyasztás: 260-280 l/óra. Utazósebesség: 240-260km/h, hatótávolság: 2.500 km, csúcsmagasság: 6.000 m. További részletek a gépről az alapítvány weboldalán találhatóak.

Hangerőt fel! Ilyen hangja van 1.000 lóerőnek.

Szépen duruzsol a LI-2-es 1.000 lóerős motorja.

Budapest felülről

Budapest felülről - a Margitsziget.

Időben érkeztünk a repülőtérre, így picit körbe tudtunk nézni a csodálatos légi járgányok között.

Becsekkoltunk a repülőgépre és meghallgattuk az eligazítást. Amikor beröffentették a LI-2-es 1.000 lóerős motorjait, kezdett izgalmassá válni a program. Hihetetlen nosztalgikus a gép belső tere is, ami nagyban emeli az élményfaktort. Mivel aznap az első repülésen vettünk részt, a géppel csináltak egy próbafelszállást is a pilóták, azután végigzötyögve a Budaörsi repülőtér füves kifutóján méltóságteljesen a levegőbe emelkedtünk.

Budapest felülről - a Parlament.
A Parlament felülről. Ha belülről is megnéznéd, itt olvashatsz róla: Országházi tudósítás.

Fenn az égen aztán minden kisimult. A motor duruzsolása megnyugtatóan hatott mindenkire, és a szögletes kisablakokon vad fotózásba kezdtünk.

Budapest felülről.

Budaörsről berepültünk a Duna fölé, azután egészen Újpestig haladtunk, ahol egy éles kanyarral visszafordultunk a folyó, majd a reptér felé. Tipp: a kis képekre kattintva nagy méretben is megnézhetitek Budapest nevezetességeit.

Budapest felülről.

Tapasztalt pilótánk megérdemelte a tapsot, zökkenő nélkül rakta le a LI-2-est.

LI-2-es pilótafülke.

Hatalmas élményt adott a program, kezdve a restaurált gép belső és külső vizuális látványától a légcsavaros motorok hangjáig. Tiszta szívből ajánljuk a Goldtimer Alapítvány sétarepüléseit, amit akár ajándékba is adhatunk. Legközelebb talán kipróbáljuk a nyitott, kétfedeles PO-2-es repülőt. Budapest pedig fentről is gyönyörű látvány…

Budapest felülről - a hidak.
Budapest hídjai, háttérben az új atlétikai stadion a Csepel-sziget csücskénél.

További látnivalók Budapesten

Tetszett a bejegyzés?

Értékeld kérlek!

Átlag érték 0 / 5. Szavazatok száma: 0

Még nem értékelték ezt a bejegyzést. Legyél te az első!

Örülünk, hogy tetszett!

Hasonló tartalmakért kövess minket a közösségi oldalainkon is!

Szörnyen sajnáljuk, hogy nem tetszett a bejegyzés!

Szeretnénk javítani rajta...

Megosztanád velünk a véleményed, hogyan lehetne jobb?