“Bakony, te szép hazám” 3/1

Több éve járjuk a megunhatatlan hegység útjait, de mindig találunk felfedezetlen területeket, tájakat. Legutóbbi hosszú hétvégénket is itt töltöttük és ennek apropóján kicsit részletesebben is bemutatjuk hazánk eme gyönyörű szegletét. Kezdésnek Bakonybél.

Jártam Kárpát, Alpesek tájait,
Odaát a nagy székely hegyeket,
Szedtem a havasok virágait,
Lobogni láttam a pásztortüzeket,
De egy fa se zúg oly szépen,
Mint szép Bakony – hazám sűrűjében.

(Nagy Bálint: Bakony, te szép hazám, részlet)

Bakonybél – a biztos pont

Bázisként mindig a Bakony szívcsakrája, Bakonybél szolgál, ahonnan a szélrózsa minden irányában túrázhatunk, kirándulhatunk. Azonban az 1.000 éves település is rengeteg látnivalóval halmozza el az érdeklődőket.

További bejegyzések a Bakonyról: Bakony és környéke

Borostyán-kút

Mindenekelőtt lassuljunk le! Erre a legalkalmasabb hely a Borostyán-kút és környéke, mely Bakonybél központjától mintegy 1km-es, kényelmes sétatávolságra található. Szakrális hely.

Áldozóhely volt. Szentély. Pogány templom, később keresztény. Mutatja még egy-két mohos darab a hajdani falakat. Most csak hely. Fű, fa és bokor tenyészget csöndjében. Élni akar. Lábod ősi ösvényre ismer. Akármikor jössz, itthon van az Isten. (Kányádi Sándor: Folytonosság)

Ha leülsz a kis tó partján megérint a csend. Van még forrás, kis kápolna, Mária szobor egy sziklahasadékban, Szent Gellért szobor és innen indul a Kálvária útja is. Ha télen jössz, remek szánkózó hely!

Bakonybél Kálvária. Látnivalók a Bakonyban.

Szent Mauriciusz monostor

Szent Mauriciusz bencés monostor.

Az egyházi vonalon következzen a falu központjában álló Szent Mauriciusz monostor – arborétummal, könyvkötő műhellyel, saját termékeket forgalmazó kis bolttal. Nagy része szabadon látogatható a bencés objektumnak, de van ami csak vezetéssel.

Pannon Csillagda
Pannon Csillagda.

Az égiekkel kapcsolatos – bár kicsit más síkon – a Pannon Csillagda is, amely a centrum közelében megbújva modern épületben várja a turistákat. Főbb elemei: a csillagászati távcsőpark, van náluk digitális planetárium és színvonalas csillagászati és űrkutatás-történeti kiállítások is látogathatók.

Tájház a központban

A Fő utcán található a Bakonybéli Tájház, egy mini skanzen, eredeti bútorokkal, eszközökkel berendezve. A Pápai úton Trófea- és kőzetkiállítás található.

Terasz kilátó

Mindenképpen másszuk meg a falu határában álló Köves-hegyet (kb. 20 perc), hiszen a tetején felépített Terasz kilátóból csodálatos panoráma kápráztat el, a falu és a körülvevő hegyek látképével!

Bakonybél. Terasz kilátó.
Terasz kilátó – Bakonybél

Gasztro vonalon ajánljuk a Vadszőlő éttermet, ahol egyszerű, de finom ételeket ehetünk, szállást is foglalhatunk, valamint kerékpárkölcsönzője van és Dorbi-ra a kisvonatra is bejelentkezhetünk.

Két keréken

Érdemes biciklire ülni, hogy bejárjuk a környéket, de arra azért készüljünk fel – ha gyerekekkel megyünk – hogy Bakonybél egy völgyben fekszik, így akármerre indulunk, felfelé vezet az út!

Kerékpárral a Bakonyban.

Aki pedig kíváncsi az aktuális hírekre a faluban vagy csak egy frissítőre vágyik a túrák után, mindenképpen térjen be a Nyírfa presszóba Julika nénihez!

Titkos tippünk Bakonybélben: a Vadszőlő étteremnél továbbhaladva, kifelé a faluból, de még a Tökgurító rét előtt, a Gerence-patak kis hídjánál remek pacsáló és kődobáló hely található!

Végül néhány téli kép Bakonybélen és környékén a 2005-ös nagy havazás idején. A kenyeret is lánctalpas járművek hozták a faluba! Mindig készítsük fel az autót a télre, mert iszonyat sok hó tud esni a hegyek közt!

A téli Bakony.

A bejegyzés több év tapasztalatait tükrözi!

Linkgyűjtemény:

Tetszett a bejegyzés?

Értékeld kérlek!

Átlag érték 0 / 5. Szavazatok száma: 0

Még nem értékelték ezt a bejegyzést. Legyél te az első!

Örülünk, hogy tetszett!

Hasonló tartalmakért kövess minket a közösségi oldalainkon is!

Szörnyen sajnáljuk, hogy nem tetszett a bejegyzés!

Szeretnénk javítani rajta...

Megosztanád velünk a véleményed, hogyan lehetne jobb?