Hosszú hétvége a Bakonyban 2/1

Bakony sorozatunkhoz kapcsolódva az augusztusi hosszú hétvégén bejárt útvonalunkat ajánljuk figyelmetekbe. Az első nap: Pannonhalma. Másodjára egy több mint 150km-es autós körtúra, végül a harmadik napra a Gaja szurdok megtekintése volt a program.

Pannonhalma

Pannonhalma Nemzeti Emlékhely, 1996-óta világörökségi helyszín, szánjunk rá egy egész napot! Mindenképpen a weboldaluk átolvasásával kezdjük a tervezést, mert rengeteg rendezvényhez és esküvőhöz kell igazítanunk a látogatást, ha be akarunk jutni mindenhova.

Mi az arborétumnál kezdtük a túrát, ami pár perc séta a fedett parkolótól. Kényelmes ösvényeken, fák és szobrok között bolyonghatunk a jó levegőn. Átvágva a parkon a gyógynövénykertekhez siettünk, mert aznap vezetéssel mutatták be az ültetvényt, továbbá ott volt a helyszíne a sólyomreptetésnek is.

Nagy területen gazdálkodnak a bencések, dominál a levendula, amihez még lepárló műhely is tartozik. A lányok kézműveskedtek egy kicsit – apró illatzsákokat töltöttek meg különböző gyógynövények kombinációjával – így le is késtük a kisvonatot, ami óránként járja be az Arborétum – Apátság útvonalat. Sebaj, meg sem kottyant ez a kis séta vissza a látogatóközpontig, ahonnan klassz ösvény vezet az apátság épületéhez.

De a templom megtekintése előtt még tovább kirándultunk a Milleniumi templom és a Boldogasszony kápolna felé. Előbbit a honfoglalás ezredik évfordulójára emelték 1896-ban és jelenleg csak kívülről tekinthető meg, viszont nagyon szép a kilátás mellőle!

Pannonhalma - látkép a templom mellől.

Ha már kilátás: a kápolnától tovább sétálva pár métert, elérkezünk a kilátókhoz, melyek kétféle élményt kínálnak. Balra a Boldog Mór kilátó, ami hagyományos toronykilátó, megmászható lépcsőkkel. Jobbra viszont a völgy fölé ívelő, modern, hal formájú sétányon eshet le az állunk a panorámától!

Pannonhalma - csodálatos kilátás.

Innen most már tényleg az apátság épületét vettük célba, egy gyors fagyizás után. Kár volt igyekezni, mert egy esküvő miatt csak a kerengő és a könyvtár volt látogatható és bár gyönyörű az épület, némi keserű szájízzel ballagtunk a falak közt.

További negatívum, hogy így is a fele árat ki kellett fizetni és audio guide-ot sem kaphattunk négyet valami oknál fogva. Összességében azért nagyon tetszett a komplexum…

Update: Nagyobbik is készített telefonnal néhány fotót egy osztálykiránduláson:

Nyúl község

Innen átugrottunk a közeli Nyúl községbe, ahol végigautóztunk a szurdikon. Ez egy óriási, víz által mélyített völgy, melynek falába pincéket építettek a helyiek. Sajátos hangulatú az egész hely, érdemes bejárni gyalog is a környéket, mert van egy kilátó is a közelben.

Pannonhalma után Nyúlon látogattuk meg a Szurdikot

Autóstúra nagy sétákkal

Második napunkon bedobtuk a kocsiba a túrazsákot és nekivágtunk egy egész napos körutazásnak. Az útvonal: Bakonybél – Kab-hegy – Úrkút – Sárcsikút – Magyarpolány – Ganna – Döbrönte – Pápa – Szár-hegy – Bakonybél.

Kab-hegy

A Kab-hegyre egészen az adótoronyig fel lehet menni autóval. A déli Bakony legmagasabb csúcsa (599m), melynek tetejét uralja a rádióadó és a tv adóállomás. Ezeket megkerülve azonban, ha felmászunk a Kinizsi kilátóba, megnyílik előttünk a tér, még a Balatont is láthatjuk! Nem mindig lehetett ilyen szabadon kószálni a környéken, mert valamikor az átkosban orosz nukleáris töltetet is rejtett itt a sűrű erdő…

Úrkúti Őskarszt

Úrkút látnivalója az Őskarszt egy védett földtani képződmény. Leereszkedve a lépcsősoron a sziklák közé különös érzés tölti el az embert. Visszatérve a peremre egy tanösvényen kerülhetjük meg a szurdokot.

A folytatás: Hosszú hétvége a Bakonyban 2/2

A bejegyzés a 2018. augusztusi állapotokat tükrözi!

Linkgyűjtemény:

Pannonhalmi Főapátság
Szurdik

További látnivalók a Bakonyban

Megyék szerint:

További Veszprém megyei látnivalók

• Bakonyi hétvége 2.: Sárcsikúti pihenőhely, magyarpolányi Kálvária, gannai templom, döbröntei várromok és a Szár-hegyi kilátó. +Gaja szurdok

• Balatonfüred látnivalói. +Papsokai templomrom és a Török adószedő háza Alsóörsön.

További látnivalók Győr-Moson-Sopron megyében

• Fertő-tó

Fertőrákos, Ruszt, Sopron. Látnivalók a Fertő tó környékén és színház a kőfejtőben.

• Fertőboz - Gloriett kilátó

A Fertő-tó világörökségünk,, amit érdemes gyalogosan, kerékpárral, vagy hajóval is bejárni. Most autóval jártuk be az épített látnivalókat.

Tetszett a bejegyzés?

Értékeld kérlek!

Átlag érték 0 / 5. Szavazatok száma: 0

Még nem értékelték ezt a bejegyzést. Legyél te az első!

Örülünk, hogy tetszett!

Hasonló tartalmakért kövess minket a közösségi oldalainkon is!

Szörnyen sajnáljuk, hogy nem tetszett a bejegyzés!

Szeretnénk javítani rajta...

Megosztanád velünk a véleményed, hogyan lehetne jobb?