Rab rabjai lettünk

Lassan de biztosan eljön idén is a nyaralások ideje! Kedvcsinálóként utazzatok vissza most velünk az időben egy horvátországi üdülésünkre, amikor Rab szigete varázsolt el minket Horvátországban.

Úton a tengerhez

Kivételesen nem autópályán érkeztünk, mert Plitvice felől csorogtunk le a tengerpartra a 25-ös úton, ami egy lassú szerpentines, ámde gyönyörű tájakon haladó nyomvonal, hiszen keresztülvág a Velebit hegységen.

Útközben megnéztük Bunic falvacskában a II. világháborúban – szerb partizánok által – lerombolt régi templomot, majd mielőtt a tengerpartra értünk volna, hosszabb pihenőt tartottunk a Kubus Ura kilátópontnál.

Ez a hegyen áthaladó út építésének állít emléket, 927 m tengerszint feletti magasságban, kilátással Karlobagra, Pag szigetére és az egész Velebit-csatornára. Az I. Ferdinánd uralkodása alatt 1846-ban épült út egy kockájához 33 lépcső vezet fel, és fantasztikus körpanorámában lehet részünk, ha megmásszuk őket.

Rab szigete felé

Rab sziget és város

Innen már csak lefelé vezetett az út a tengerig, ahol északnak fordulva egészen Jablanacig gurultunk, hogy onnan átkompoljunk a Rab szigetre.

Ahogy hajónk közeledett a szárazföldhöz, némi pánik kezdett eluralkodni rajtunk, hiszen holdbéli kopár sziklás vidéket láttunk csupán – az élet bármilyen jele nélkül – pedig Rab nem csak a Kvarner öböl, de az egész Adria egyik legzöldebb szigete.

Holdbéli táj látványa a kompról.

Mindössze addig tartott ez az érzés, míg beljebb nem autóztunk a szárazföldön, és el nem értük a sziget központját, Rab városát, melyet Horvátország legszebb középkori települései közt tartanak számon.

Az óváros és a látnivalók már-már Dalmáciát idézik, és kis sétával körbejárható az egész. A kerület le van zárva az autók elől, így nyugodtan nézelődhetünk a hamisítatlan mediterrán városkában.

A jellegzetes négy harangtornyon kívül paloták, és többszáz éves templomok között járunk, szűk sikátorokban, burjánzó növények és pálmafák árnyékában. A városfalról kitekintve gyönyörködhetünk a Kvarner öböl látványában, a hihetetlen “adriakék” színorgiában.

Városnézés után egy pizza, hatalmas adag fagylalt, és ejtőzés a parkban. Nem kell sok minden a boldogsághoz…

Rab városa élő történelem

Paradicsom part

Nehéz elszakadni ettől a lenyűgöző középkori városkától, de a szállásunk már várt Loparon. A San Marino kemping része a Rajska Plaža-nak, azaz a Paradicsom-partnak, ami Horvátország legnagyobb homokos strandja. Óriási területen fekszik és egy csodálatos tengeröblöt zár körül, túloldalán pedig hegyek teszik felejthetetlenné a látványt.

A sátorhelytől kezdve a bungalókon át a kőépületig számtalan szállás közül választhatunk. Gyerekekkel kifejezetten ajánlott hely, lassan mélyülő, homokos partja miatt.

Ki sem mozdultunk három napig a tengerpartról. Aki úgy akarja, mindent meg tud oldani a kempingen belül, mert kis boltok, étkezdék a területen is találhatók. Az esti vacsora persze kivétel volt, azt a közeli Laguna étteremben fogyasztottuk el. Korrekt hely, szép környezet, jópofa tálalás, finom tengeri herkentyűk! És jó hír gyerekeseknek: van spagettiii!

Egyszer azonban minden jónak vége szakad, és indulni kellett hazafelé. Útközben még körbeautóztuk a szigetet, hogy megnézzünk pár kisebb települést, halászfalut, azután elnyelt minket az óriási komp belseje, hogy pár perc múlva kitegyen minket a kontinensen.

A tengerpart közelében megnéztük még a Nehaj erődöt, ahonnan szép panorámával búcsúzott tőlünk az Adria.

Rab - kompra várva

A bejegyzés a 2011. szeptemberi állapotokat tükrözi!

Linkgyűjtemény:

Kubus

Rab sziget turista oldala

Lopar turista oldala

San Marino kemping

Laguna vendéglő Loparon

További látnivalók Horvátországban

• Zlatibor közelében

Szerbiában kirándultunk, Bosznia-Hercegovinán átutaztunk, Horvátországban nyaraltunk.

• Tulove Grede – Horvátország titkos csodája. Krki híd, Jadranska Magistrala és Pine Beach.

Tetszett a bejegyzés?

Értékeld kérlek!

Átlag érték 0 / 5. Szavazatok száma: 0

Még nem értékelték ezt a bejegyzést. Legyél te az első!

Örülünk, hogy tetszett!

Hasonló tartalmakért kövess minket a közösségi oldalainkon is!

Szörnyen sajnáljuk, hogy nem tetszett a bejegyzés!

Szeretnénk javítani rajta...

Megosztanád velünk a véleményed, hogyan lehetne jobb?

Egy gondolat “Rab rabjai lettünk” bejegyzéshez