ZALAzulás – Ahol Buddha szeme vigyázza a Rezi várat

Második zalai napunkon a kiadós reggeli után nehezen szedelődzködtünk össze, de végül csak elindultunk a közeli ‘Bazalt utca’ sziklaformációhoz. Első célpontunkat Vindornyaszőlős felől közelítettük meg, és az autót a Tanösvény táblánál támasztottuk le.

A Bazalt utca

A Kovácsi-hegy a Keszthelyi hegység része, de kialakulása különbözik a többi résztől, ugyanis vulkanikus eredetű. Maga a Bazalt utca pár száz méter hosszú ösvény, ahol óriási, mesebeli sziklák között bandukolhat az egyszeri turista. Az odavezető út is nagyon kellemes és változatos, néhol óriási fák közt, máshol patakmederben, és végig medvehagyma mezőkön keresztül.

A sziklákhoz érve mindenképpen tegyünk egy rövid kitérőt a Vadlány-lik barlanghoz, amit nagyon jól kitáblázott úton, szikláról sziklára ugrálva közelíthetünk meg. A gyerekek (is) nagyon élvezték a mászást, sőt még egy geoláda is az utunkba akadt, ami tovább fokozta az élményfaktort. A barlangnál a piknikasztalok mellett pihentünk egy kicsit, majd visszatértünk a szurdokba.

Nagyon látványos az árnyékos útvonal a hatalmas sziklák között, és ilyenkor érzi igazán aprónak magát az ember. Mikor elfogytak a sziklák, mi visszafordultunk az autó irányába, de akár egészen Nagygörbőig is elsétálhatunk, ha kedvünk tartja.

Bazalt utca

Ránktört az éhség, ezért átgurultunk Zalaszántóra és megebédeltünk a Turul vendéglőben. Ajánlott hely, terasszal, finom kajával, gyerekmenüvel, kis játszótérrel! Ebéd után minden erőnkre szükség volt, hogy újra elinduljunk, de szerencsére a zalaszántói buddhista sztúpát autóval is meg lehet közelíteni.

Zalaszántói sztúpa

Közép-Európa első buddhista szentélye. 30 méter magas és 24 méter széles. A sztúpák, vagyis szentélyek a legrégebbi buddhista vallási építményeknek, formájuk a meditációs ülést mintázza. Az időszámításunk előtt épült sztúpák egyszerű földhalmok voltak csupán, amelyekbe Buddha relikviáit temették. A zalaszántói sztúpa is őrzi Buddha földi maradványának néhány darabját. forrás

A szentély közelében néhány ajándékbolttal találkozunk először, és itt kapunk felvilágosítást a templom lényegéről és néhány teendőről. Kaptunk füstölőket, amit meggyújtva végig kell haladnunk az épület három szintjén, – megkerülve a sztúpát a lelki tisztulás segítése miatt – és minden emeleten kívánhatunk egyet az imamalmokat forgatva. Ha tiszta szívvel állunk Buddha elé, talán megjutalmaz minket.

Az épületet a dalai láma 1993. június 17-én avatta fel. Körben mindenfelé imazászlók lobognak a szélben, van egy meditációs központ, és egy kis ajándékbolt is.

Rezi vár

Miután lelki békénket helyreállítottuk, semmi akadálya nem maradt, hogy megmásszuk a Rezi várromhoz vezető meredélyt. Elég sokáig fel lehet menni autóval a faluból, de egy idő után inkább leparkoltunk a földút szélén és gyalog folytattuk az utat. Párszáz méter után egy szép tisztást követően kibukkan a fák közül a romjaiban is impozáns vár.

Az erődítmény a Meleg-hegy több mint 400m-es csúcsán épült, hadászati jelentősége nem nagyon volt, inkább a környékbelieknek nyújtott menedéket ellenség közeledtekor. 1592-ben már romként említik. Viszont falaitól csodálatos a kilátás a dombvidékre, és előző célpontunkat, a sztúpát is megtalálhatjuk a szemközti erdőben.

Sokáig bambultuk a naplementébe hajló látképet, majd egy újabb geoláda felkutatása után átvágtunk a medvehagyma-rengetegen, és hazatértünk kis falunkba, Sényére.

A következőkben Kallósdot és Zalaegerszeget látogatjuk meg.

A bejegyzés a 2019. áprilisi állapotokat tükrözi!

Linkgyűjtemény:

Tetszett a bejegyzés?

Értékeld kérlek!

Átlag érték 0 / 5. Szavazatok száma: 0

Még nem értékelték ezt a bejegyzést. Legyél te az első!

Örülünk, hogy tetszett!

Hasonló tartalmakért kövess minket a közösségi oldalainkon is!

Szörnyen sajnáljuk, hogy nem tetszett a bejegyzés!

Szeretnénk javítani rajta...

Megosztanád velünk a véleményed, hogyan lehetne jobb?

Egy gondolat “ZALAzulás – Ahol Buddha szeme vigyázza a Rezi várat” bejegyzéshez

Hozzászólások lehetősége itt nem engedélyezett.