ZALAzulás – Sénye élménye

Sénye. Úgy döntöttünk a húsvéti hétvégén, hogy egészen Zala megyéig futtatjuk az ajándékhozó Nyúl uraságot, és kivettünk egy apartmant ebben a kis faluban. Nem nagyon szoktunk szállásokat reklámozni, de a Fonfa Liget megérdemli, hogy fényezzük.

“Mosoly az elveszett babérligetből” (Dana Puhosh)

Fonfa Liget

Hatalmas a terület, és minden elképzelhető kényelemmel és sporteszközzel el van látva, a teniszpályától kezdve a medencén keresztül a sóbarlangig. A házigazda házaspár sokat hozzátesz a komfortérzethez, gondolunk itt a finom házi reggelikre, és az ízlésesen – jórészt saját erővel – kialakított környezetre.

Bármerre néz az ember, mindig talál valami apró részletet, ami megörvendezteti, a bútoroktól kezdve a saját festményekig bezárólag. A két hatalmas kutyájukat a lányok imádták sétáltatni. Szóval tök jó hely, na!

Sénye a csodás kis falu

És akkor még ott van Sénye! A bűbájos kis zsákfalu a Zalai-dombság ölelésében, Zalaszentgrót közelében található. Jellemzői: a harapható levegő, a csendes környezet, és a minimális embersűrűség, ezen felül ideális kiindulópont zalai barangolásokhoz.

Sénye - Fonfa Liget

Nagymező és a Festetics kilátó

Persze Sényére oda is kellett érni! Egy kis araszolás az M7-esen, és már meg is érkeztünk a Gyenesdiás közelében található Nagymező parkolójába. Ez a tisztás a Kerek- és a Pető hegy között terül el, melyek tetején található a Festetics- és a Berzsenyi kilátó, így ideális túra kezdőpont a Keszthelyi-hegységben. A két kilátót összekötő útvonal egy kellemes kirándulással körbejárható.

Ha el tudunk szakadni a Nagymező játékaitól, és a kávé-szörp-méz és minden mást áruló helyi bácsitól (aki egyben idegenvezető és helytörténész), akkor vágjunk neki a meredek ösvénynek a Kerek-hegy oldalában, hogy felmásszunk a Festetics kilátóhoz!

Kicsit meredek, ámde rövid az út, és 10 perc múlva már a Keszthelyi-öböl látványában gyönyörködhetünk, valamint megvizsgálhatjuk a szemközti hegyen a másik kilátót és egy kőbányát.

Miután elteltünk a látvánnyal, nekivágtunk a tesókilátó felé vezető útnak. Változatos a terep: nagyrészt hangulatos erdei ösvényen andalgunk, az egykori kőbányák közelében pedig köves, törpefenyős a környezet. Sőt! Még Gyenesdiás luxusházai közt is sétálunk.

A kőbányák peremén a kicsikre vigyázzunk, mert nagyon mély, meredek és omladékos a talaj – ráadásul ottjártunkkor nagy szél is fújt – viszont lélegzetelállító fentről lepillantani a mélybe, melyet lassan a természet újra magának követel.

Innentől már nincs messze a Berzsenyi kilátó sem, de mi úgy döntöttünk, hogy egy másik alkalommal másszuk meg, és egy rövidítésen visszaereszkedtünk Nagymezőre az autóhoz.

Pont megéheztünk, ezért úgy gondoltuk, Szigligeten Oszi bácsinál keszegezünk, azután felmegyünk a várba körülnézni. Nos, Oszi bácsi még nem kezdte el a szezont, ezért körbesétáltunk a strandon, és egy feledhető hekk és nutellás(!) lángos után még a várba sem mentünk fel, hanem Balatongyörökön a Szépkilátónál táboroztunk le.

Szépkilátó – Balatongyörök

Először fagyiztunk, majd átsétáltunk a túloldalra. A 71-es úton nagy a forgalom, vigyázzunk az átkelésnél! A Szépkilátó szintén lenyűgöző hely, persze elsősorban a kilátás miatt, amihez itt még fel sem kell másznunk semmilyen tákolmányon, mégis remek a panoráma.

Másodsorban, ha leereszkedünk az alatta található Római-forráshoz, és sétálunk egyet a mederben a kavicsokon, kiválóan felfrissülhetünk. A gyerekek itt egy órát is eljátszottak, szaladgálva a kis tó körül, és csimpaszkodva a mászófán.

Összeszedelődzködtünk, és irány Sénye! Apró malőr történt amikor a 14km-es utat Vindornyaszőlősnél a “gugli” megpróbálta lerövidíteni egy 2 km-es földúton, de be kellett látnunk, hogy arra csak egy T34-es lánctalpain jutottunk volna át. Némi késéssel azonban befutottunk kis falunkba még naplemente előtt…

A folytatásban a Bazalt utcában sétálunk és megnézzük a Rezi várat.

A bejegyzés a 2019. áprilisi állapotokat tükrözi!

Linkgyűjtemény:

a szállásunk

a gyalogtúránk

További látnivalók a Balaton környékén

További látnivalók Zala megyében

• Kányavári sziget

Zalakaros és környéke. Kápolnapusztai bivalyrezervátum, Kányavári sziget, Fenyvespuszta, Vörsi betlehem.

• Zalakarosi séta: Termáltó Ökopark, Csigatúra tanösvény, Gránit fürdő. +1 Tapolcai Tavasbarlang

Tetszett a bejegyzés?

Értékeld kérlek!

Átlag érték 0 / 5. Szavazatok száma: 0

Még nem értékelték ezt a bejegyzést. Legyél te az első!

Örülünk, hogy tetszett!

Hasonló tartalmakért kövess minket a közösségi oldalainkon is!

Szörnyen sajnáljuk, hogy nem tetszett a bejegyzés!

Szeretnénk javítani rajta...

Megosztanád velünk a véleményed, hogyan lehetne jobb?