Irány a Hohe Wand!

A Hohe Wand egy 2000 hektáros plató, mely 1000m-rel a tengerszint felett emelkedik ki 100-150m-rel környezetéből. A tetejét erdő borítja és számtalan hütte, túraút és látnivaló található rajta.

A fizetős kaputól fantasztikus szerpentin vezet fel a fennsíkra, ahol célszerű elmenni egészen a látogatóközpontig, ott kényelmesen parkolhatunk. Hatalmas területen fekszik a nemzeti park, így (hacsak nem túrázni akarunk egész nap) az attrakciók között autóval közlekedhetünk.

Élmények sora

A központnál található egy shop, állatpark, játszótér, kávézó étterem és innen indul számos tematikus ösvény is, gyerekeknek-felnőtteknek egyaránt. Körbejártunk mindent, persze legtöbb időre az állatok kötötték le a lányokat.

Skywalk – a tériszonytató

Miután a gyerekek kijátszották magukat, átgurultunk a Skywalk kilátóhoz, ahol a siklóernyősök és sárkányrepülők kedvenc starthelye is található. A kilátó a sziklából nyúlik ki a 100m-es mélység fölé, az alja pedig rácsos!

Gyönyörű a látkép a teraszról, de a mellette lévő domboldalon is órákat lehet ücsörögni a fűben, bámulva a repkedő, mindenféle színekben pompázó alkalmatosságokat. Mi is megnéztünk egy sárkányrepülő startot és bizony, akkora forgalom volt az égen, hogy egy negyedórát is várakoznia kellett a bátor pilótának, mielőtt elstartolt a mélység felé.

Felsenpfad – séta a sziklákon

Megéheztünk! Következő célállomásunk a Felsenpfad sziklaösvény volt, ami a Gasthof Kohlröserlhaus mellől indul, ezért ebben a hangulatos étteremben ebédeltünk. Nehéz volt teli hassal nekiindulni, de csábító volt a következő kaland is, melynek bejáratát kis keresgélés után fedeztük fel!

A Felsenpfad egy acélrácsokból épített ösvény, mely a sziklafal oldalához van erősítve, így akadály nélkül sétálhatunk a szakadék felett és gyönyörködhetünk a tájban! Tériszonyosok is meg tudják csinálni, hisz húsz perc alatt végig lehet rajta sétálni!

Myrafälle vízesések

Bár a negyedét sem jártuk még be, elszakadtunk a “Magas Faltól”, hogy elautózzunk Muggendorf-ba, ahol a Myrafälle vízeséseket néztük meg. A Hohe Wand-tól bő félórás autóútra található és a délutáni időpont ellenére is nehéz volt parkolót találni a faluban, annyira felkapott kirándulóhely ez a szurdok. A bejáratnál beléptető kapu van és ha a visszautat is a szurdokon keresztül tervezzük, mindenképp tegyük el a jegyet, mert csak azzal jutunk ki a kapun!

Remekül kiépített, fából készült ösvényen és lépcsőkön (26 híd, 8 lépcsősor) sétálhatunk gyakorlatilag a vízesés közepén. Egyedüli gondot csak a nagy tömeg okozott, a szűkebb helyeken valódi közlekedési dugók alakultak ki! A szurdok alsó és felső végénél egy-egy mesterséges tó található, melyek partjainál jólesik a pihenés a túra után.

A bejárat után egy kicsi vízimalmot telepítettek, melyet a Myra-patak ereje hajt. Óriási élmény sétálni a pallókon, ennyire közel a vízhez, a sziklákat megmászva mindig új vízesést megcsodálni és gyönyörködni a számos védett növényben.

Tematikus állomások szegélyezik végig az utat, információkat szerezhetünk többek közt a vízenergia hasznosításáról, egy fűrésztelepről, és a környék faunájáról. Hihetetlen látvány például az a néhány szikla, melybe szabályos mélyedéseket vájtak az évtizedekig arra haladó, fát szállító szekerek.

Felérve a szurdok végéhez, fagyiztunk és kávéztunk egy jót a Gasthof Karnerwirt teraszán. Itt egyébként rendszerint piknik hangulat uralkodik, hiszen a fáradt turisták a tóparton pihennek, míg a gyerekek a nagy játszótéren vagy a vízparton játszhatnak.

Innen még további útvonalakon folytathatjuk a kirándulást a Hausstein csúcsra vagy a Steinwandklamm szurdokhoz vagy pedig – ahogy mi is tettük – visszatérhetünk a szurdokon keresztül Muggendorf-ba.

Az alsó tó környéke szintén gyermekparadicsom! Csúszdák, mászókák, tutajozás, kacsaetetés… nem ötperces program!

Hohe Wand látnivalók. Schneeberg környéke.

Következő napunkon átruccanunk a Johanessbachklamm-hoz.

A bejegyzés a 2017. augusztusi állapotokat tükrözi!

Linkgyűjtemény:

A Hohe Wand leírása
Myrafalle

További bejegyzések Ausztriáról

Tetszett a bejegyzés?

Értékeld kérlek!

Átlag érték 0 / 5. Szavazatok száma: 0

Még nem értékelték ezt a bejegyzést. Legyél te az első!

Örülünk, hogy tetszett!

Hasonló tartalmakért kövess minket a közösségi oldalainkon is!

Szörnyen sajnáljuk, hogy nem tetszett a bejegyzés!

Szeretnénk javítani rajta...

Megosztanád velünk a véleményed, hogyan lehetne jobb?