Zalakaros felfedezése

Utolsó teljes napunkat Zalakaros felfedezésére és egy kis pancsolásra szántuk. A szállodából a fürdő mögötti részen található Termáltó és Ökopart nevű komplexum felé indultunk. Gondolnak a biciklisekre is a városban, hiszen egy színvonalas kerékpárúton sétáltunk lelkesen.

Zalakarosi körséta

Első állomásunk az Égerfás tanösvény volt, ahol a cölöpökön álló, fák közt kanyargó kis ösvényen végighaladva az itt élő növényekkel ismerkedhetünk meg játékos formában. Sőt az egyik állomáson még egy mesebeli tündérrel is fotózkodhatunk! Az ösvényről jól látszanak a Gránit fürdő kültéri színes csúszdái.

Kiérve a termáltóhoz, több érdekes dolog fogad minket. A “Fények meditációs tere” létesítményt nem tudtuk értelmezni, de jól néz ki. Itt a hivatalos leírás:

„A tető alatti tér négy oldalán különböző méretű fa oszlopok helyezkednek el, így mindig besüt a nap valamelyik résen, s ha sokáig figyeljük, a fénycsíkok lassan, a Nap látszólagos mozgását követve folyamatosan változnak. Az elrendezés segítségével láthatóvá válik a Föld forgásának hatása.„

A tó közepén ívelő hídon áthaladva készíthetünk egy fényképet a zalakarosi hóemberrel és kipróbálhatjuk, milyen a vízen járni. Legalábbis a víz szintjén lévő cölöpökön be tudunk sétálni a tóba egy darabon!

Ezeken kívül játszhatunk még egy modern játszótéren, eltévedhetünk egy labirintusban – ha megnő majd a bokor – vagy egyszerűen csak megpihenhetünk a számos pad egyikén.

Innen kicsit hosszabb séta következett. A terv a karosi kilátó és a mellőle induló Csiga tanösvény meglátogatása volt. Szépen felújított pincék és hétvégi házak között másztuk meg a szőlőhegyet, végig a Kilátó jelzést követve. Fenn azonban a kilátónak csak hűlt helye és ez a tábla fogadott:

Zalakaros látnivalói. Zalakarosi kilátó.

Sebaj! Megpihentünk kicsit az erdő szélén és nekivágtunk a Csigatúra tanösvénynek. Ez egy szép környezetben fekvő, kényelmes körtúra az erdőben, kétszáz méterenként valami információval fenntartva a gyerekek érdeklődését.

Elérve a szánkódombot – sajnos nem esett a hó – véget is ér a túra és visszaérkezünk a civilizációba. Szép házak között ereszkedünk le a szállodához. Útközben még hosszasan időztünk egy szuper játékokkal teli játszótéren.

Zalakaros látnivalói. Zalakaros játszótér.

Gránit fürdő

Gyors átöltözés után irány a szomszédos Gránit Fürdő! Alig vártuk, hogy a túrázásban megfáradt tagjainkat kiáztathassuk valamelyikben a sok medence közül. Szerencsére a nyári és hétvégi tömegeknek nyoma sem volt, hamar megkaptuk a karszalagokat és becsekkoltunk. Hatalmas méretű a létesítmény, kis időbe telt, míg kiismertük magunkat a komplexumban.

A gyermekes családoknak ez maga a mennyország! Külön háromszintes birodalom csak a gyerekeknek! Csecsemőkortól kezdve minden korosztály talál magának attrakciót. Még külön gyerekszaunát, sóhomokozót és mosdót is kialakítottak a kicsiknek!

Mikor meguntuk a pancsolást, átmentünk a felnőtt nagymedencébe, ahol jópofa masszázs vízsugarak és különféle buborékolók fokozták a hangulatot. A legnagyobb élmény az volt, hogy ebből a medencéből át lehetett úszni a kültéribe.

Fantasztikus volt az esti párás hidegben kinn úszkálni a szabad ég alatt! A benti büfé is megfelelő színvonalú volt, finom és bőséges adagokat kaptunk, így meglehetősen elégedetten zártuk a napot egy biliárd mérkőzéssel.

Utolsó napunkra, útban hazafelé tapolcai csónakázást terveztünk, így hát reggeli után összepakoltunk és elhagytuk a Forrás szállót.

Tapolcai tavasbarlang

Már voltunk a Tavasbarlangban, de azóta komoly fejlesztések történtek, ezért kíváncsian léptünk be az új látogatóközpontba. Az új létesítményt 2015-ben adták át és sok termen keresztül, profi idegenvezetéssel mutatja be a karsztvidék történetét. Hab a tortán az utolsó teremben vetített látványos, 10 perces 3D-s film.

Ezután kezdődhet a csónakázás a barlangban, amely önmagában is megállná a helyét, így együtt a vezetéssel azonban egy komplett kétórás élménycsomagot garantál. Egy apró észrevétel: az automata fényképezésnél jó lenne tudni, mikor és hová nézzen az ember, mert így elég esetleges fotók készülnek.

Zalakaros környékének látnivalóiról előző posztunkban olvashattok.

A bejegyzés a 2017. decemberi állapotokat tükrözi!

Linkgyűjtemény:

Útvonal: Ökopart, Csigatúra tanösvény
Csiga-túra tanösvény
Termáltó és Ökopart
Zalakaros oldala
Fürdő
Szállás

További Zala megyei tartalmak

További bejegyzések a Balatonról és környékéről

Tetszett a bejegyzés?

Értékeld kérlek!

Átlag érték 0 / 5. Szavazatok száma: 0

Még nem értékelték ezt a bejegyzést. Legyél te az első!

Örülünk, hogy tetszett!

Hasonló tartalmakért kövess minket a közösségi oldalainkon is!

Szörnyen sajnáljuk, hogy nem tetszett a bejegyzés!

Szeretnénk javítani rajta...

Megosztanád velünk a véleményed, hogyan lehetne jobb?