Őszölés Bükkalján

Végre ismét egy hosszú hétvége! Még tavasszal sikerült szállást foglalnunk Bogácson a termálfürdőben, így irány a Bükkalja! Útközben azért a Mátra vidékén kicsit elidőztünk, ha már arra kanyarog az út.

Feldebrő

Az M3-as pályától pár kilométer Feldebrő, mely főleg a Hárslevelű boráról ismert. Láttunk is pincét bőven a vidéken és a levegőben is terjengett a cefreszag, de elsősorban a falu temploma miatt érkeztünk. Pontosabban a mostani templom alapját képező ezeréves altemplom miatt.

Az Aba nemzetség szentélyét számtalanszor átépítették az évszázadok során, de sok része épségben fennmaradt. Sajnos éppen misére harangoztak, ezért belülről nem tudtuk megnézni a legnagyobb szenzációkat, az oltárt, a sírkamrát és hazánk legkorábbi freskóit, de kívülről is jól látható az eredeti szerkezet, mivel a vakolatot nem javították ki az egész épületen. Majd legközelebb!

Hétvégi Bükkalja. Mátra - Feldebrői altemplom.

Kisnána

“Mátraalján, falu szélén…” – nem az öreg néne lakik, hanem a kis faluban – Kisnánán – egy klassz kis várrom. Mint annyi más a környéken, szintén első választott királyunk, Aba Sámuel tulajdonába tartozott. Szépen restaurált, látványos hely. Borospincével, kőtárral – ahol Magyarország legnagyobb opál leletét is megtekinthetjük – valamint az Öreg torony tetején egy remek kilátóval.

Jópofa gyerekmágnes a pár darab kronoszkóp, melyekbe belenézve régi környezetbe helyezve látszik a vár és környéke. Megtekinthetünk még egy szlovák tájházat és a közelben egy kovácsműhelyt is.

Sirok

Kisnánáról csak egy ugrás Sirok és a vár. A parkolóból kissé meredek úton juthatunk el a Várhegy gerincéig, ahol balra fordulva maga a vár érhető el rövid mászással, míg jobbra a Barát, az Apáca és a Török asztal nevű sziklaformációk. Teljesen mindegy, melyikkel kezdjük, mert a várból gyönyörű a kilátás a sziklákra, a szikláktól pedig csodálatos látvány a vár.

A várkapun belépve megvásárolhatjuk a belépőket, majd elénk tárul a szűk udvar. Gyerkőcökkel elég jól elüthetjük az időt, mert rengeteg középkori játékot kipróbálhatnak, még korabeli ruhákba is öltözhetnek!

Bújócskázhatunk a pincerendszerben, megnézhetünk egy kiállítást vagy merenghetünk a dicső múlton és a táj szépségén a vár felső részében, de kívülről is körbejárhatjuk az erődítményt egy keskeny sétányon.

Bogácsi Termálfürdő

Innen már tényleg irány Bükkalja, Bogács és a Termálfürdő! Bogács kiváló bázisként szolgál a környék bejárásához, de helyben is körül nézhetünk: pincesor, kilátó, halastó. Szállásunk a strand területén volt – remek, összkomfortos faházakban – így bármikor kiáztathattuk magunkat a kültéri, 35-37°C vízhőmérsékletű medencékben. Különösen a túrák utáni estéken jött jól ez a szolgáltatás!

Bogács-Mátra-Bükkalja kirándulásról még itt is olvashatsz: Bogács reload-Csörgő szurdok.

forrás: Termálfürdő

Az egyik borúsabb napon voltunk Egerben is, megnéztük a Varázstornyot meg a Kopcsik Marcipániát és csatangoltunk kicsit a városban.

Eger – Varázstorony

A Varázstorony az Eszterházy Károly Egyetem “A” épületében található és klassz programokat kínál. Először is meg kell mászni több száz lépcsőt, hogy a toronyhoz jussunk. Az első teremben játékos formában kipróbálhattunk néhány fizikai jelenséget (pl. Bermuda háromszög, zsilipelés, hőlégballon, periszkóp, stb.)

Mikor a gyerekek megunták, tovább haladtunk és meghallgattunk egy-egy előadást a Varázsteremben és a Csillagászati kiállításon, ahol ki is próbálhattuk a látottakat. Volt még egy Optikai tárlat is, azután pedig a tetőteraszon gyönyörködtünk Eger panorámájában, míg elérkezett az ideje a Camera Obscura megtekintésének. Nagyon látványos és érdekes program volt!

Az egri CAMERA OBSCURA szerkezete egyszerű optikai eszköz: egy hatalmas méretű fényképezőgép a besötétített szobában. Az általa létesített kép egy fehér asztallapra vetítődik ki, így azon látni, hogy abban a pillanatban mi is történik a város valamely adott pontján. A Sötétkamra kezelője karok segítségével körbe forgathatja a hengert, billentheti a tükröt, ezáltal különböző irányokból, közelebbi és távolabbi városképeket tud kivetíteni a fehér asztalra.

forrás

Szerettünk volna még bejutni a túrára a volt érseki pincerendszerben, de telt házas volt aznap. Helyette elsétáltunk a Minaret – felújítás miatt nem volt látogatható – melletti Kopcsik Marcipániumba.

Eger – Kopcsik Marcipánium

Kopcsik Lajos Oscar-díjas, olimpiai- és világbajnok, Guinness rekorder mestercukrász alkotásait tekinthetik meg az érdeklődők. Hááát, bizony megérdemelte a cukrász bácsi a sok díjat, fantasztikus dolgokat láthatunk! A múzeumban minden, de minden kiállított tárgy marcipánból és cukormázból készült.

Kő-völgyi túra

Persze nem maradhatott ki a sorból egy hosszabb lélegzetű túra sem! Gyönyörű őszi napsütésben autóztunk át Cserépváraljára, ahonnan egy furcsa formájú, sárga jelzésen tettünk egy 10km-es körtúrát a Kő-völgyben. Az elején szőlősben bandukolós, azután erdőben kószálós, végül a Felső-szorosnál szájtátós-gyönyörködős-akadálypályás.

Gyönyörű ilyenkor a Bükkalja. Az erdőben talán még egy helyen sem éreztük ennyire az állatok jelenlétét. Volt olyan, hogy a dagonyázós sárban lévő vaddisznónyom még akkor cuppant össze, mikor odaértünk!

Cserépfalu

Utolsó napunkon Noszvajon bevásároltunk házi hentesáruból, majd a Hór völgyben megebédeltünk a Remete étteremben, végül Cserépfaluban felsétáltunk a kilátóhoz, hogy lejárjuk az ebédet.

A bejegyzés a 2018. októberi állapotokat tükrözi!

Linkgyűjtemény:

Tetszett a bejegyzés?

Értékeld kérlek!

Átlag érték 0 / 5. Szavazatok száma: 0

Még nem értékelték ezt a bejegyzést. Legyél te az első!

Örülünk, hogy tetszett!

Hasonló tartalmakért kövess minket a közösségi oldalainkon is!

Szörnyen sajnáljuk, hogy nem tetszett a bejegyzés!

Szeretnénk javítani rajta...

Megosztanád velünk a véleményed, hogyan lehetne jobb?