Giro Hungary

Visegrád rózsaszínben

Giro Hungary – Giro d’Italia. Végre ez a nap is eljött! Amikor 2020-ban a nyavalyás járvány miatt törölték a magyarországi etapokat, nem gondoltuk, hogy lesz még lehetőség hazánkban megcsodálni a kerékpársport elitjét. Mégis sikerült.

Giro Hungary - Visegrád

A Giro d’Italia egyike a három legnagyobb országúti körversenynek. A francia Tour de France, és a spanyol Vuelta mellett ez az olaszországi háromhetes verseny hozza legjobban lázba a biciklisport rajongókat. Idén 3 magyarországi szakasszal kezdődött a verseny:

1. Budapest – Visegrád
  2. Budapesti időfutam
  3. Kaposvár – Balatonfüred

Ezek közül az első napi befutót terveztük megnézni, ezért péntek reggel irány Visegrád! Számoltunk az útlezárásokkal és a tömeggel, így aránylag korán parkoltunk le a Dunaparton, a rév közelében. Beszereztünk néhány Giro-s kegytárgyat és kávéztunk egy közeli kempingben. Mivel időnk volt bőven a 17 óra felé várható befutóig, elcaplattunk az Apát-kúti völgy irányába.

Visegrád – Apát-kúti völgy

Telgárthy-rét

A völgy kényelmes sétával megközelíthető a belvárosból, vagy akár autóval is végighajthatunk rajta – már amikor nincsen lezárva minden utca a bringaverseny miatt. Sétálhatunk tehát aszfalton is, de sokkal érdekesebb a patakparti ösvényen haladni.

Néhány méter megtétele után rögtön a csodálatos Ördögmalom-vízeséshez érkezünk. Itt az Apát-kúti pataknak sziklákon kellett átvágnia magát, ennek megfelelően vadregényes a szurdok. Zúgók, vízesések és egy barlang növeli az élvezeti faktort. A látvány befogadásához megfelelő időt töltöttünk a helyszínen, aztán tovább sétáltunk a Magda forráshoz.

Ördögmalom vízesés

A forrásnál még hatalmasabb sziklák között folyik a patak, a gyerekek legnagyobb örömére. Igazi pacsálóhely! Innen még 100m a Telgárthy-rét, ahol letáboroztunk.

A rét központi szerepet tölt be a völgyben: kiváló piknikhely játszótérrel, mosdóblokkal, de itt találjuk az Ördögmalom éttermet és a Berényi Miklós Füvészkertet is. Kipróbáltuk az edzőpálya eszközeit és megebédeltünk az otthoni szendvicsekből, az étterem ugyanis zárva volt a verseny miatt. Pedig egy jó pisztráng… hmmm… (A Szalajka-völgyben viszont nem hagytuk ki a füstölt pisztrángot!)

Ami feltűnő volt séta közben, hogy a hétvégeken zsúfolt völgyben most alig járt ember rajtunk kívül. Csak néha zúgott el egy-egy biciklis a város irányában…

Panoráma utca – Visegrád

Apropó biciklisek! A verseny befutóját a bobpálya mellé tették a rendezők, és úgy döntöttünk, hogy a 4-5km-t gyalog tesszük meg odáig, legalább keresünk útközben egy megfelelő pontot, ahol szurkolhatunk majd. Nagy élmény volt azon az aszfalton sétálni, ahol néhány óra múlva elzúgnak majd a versenyzők. Itt már jóval nagyobb volt a népsűrűség, mint az erdőben, főleg az Autós Panorámakilátónál.

Végül beérkeztünk a célba, ahol körülnéztünk kicsit. Itt éreztük egyedül, hogy a szervezők jobban figyeltek a versenyzőkre, mint a több ezer szurkolóra, hiszen nagyon körülményes volt közlekedni még gyalog is a területen, és óriási kerülőre kényszerült, aki át akart jutni a pálya túloldalára.

A verseny

Giro Hungary

Miután felmértük a lehetőségeket, a céltól visszasétáltunk néhány száz métert, és egy megfelelőnek ítélt helyen letáboroztunk, hogy onnan nézzük a küzdelmet. Az idei Giro-n három magyar versenyzőnek is szurkolhattunk. A legnagyobb sztár – Valter Attila – mellett Peák Barnabás és Fetter Erik is az indulók közt volt.

A mezőny közeledtével az egyre izgatottabb tömeg minden járművet hatalmas ovációval fogadott, mindegy, hogy szervizautó, rendőrmotoros vagy tévés járgány jött. Hamarosan feltűnt a versenyt felülről közvetítő helikopter is, ezért mindannyian vadul integetni kezdtünk, hátha bekerülünk a tv adásba. Mire újból az aszfaltra pillantottunk, a versenyzők jó része már el is zúgott előttünk. Bakker! Ezért a tíz másodpercért küzdöttük végig a napot!

Sebaj, így is hatalmas élmény volt az egész nap, a Giro Hungary első napja. Kezdve a budapesti indulástól, ahol a rakparton már belefutottunk néhány csapatszállító buszba, folytatva az araszolással a 11-es úton, ahol a biciklis konvojoktól alig lehetett haladni. Majd következett a fantasztikus hangulatú szurkolás a versenyen, végül a visegrádi naplementébe hajló befejezés. Köszönet illet mindenkit, aki közreműködött abban, hogy a Giro Magyarországról induljon, vagy részt vett a lebonyolításban. Amúgy az első napot Mathieu Van der Poel nyerte, a versenyt pedig megnéztük este az ismétlésben.

Videó

Giro Hungary – Visegrád – 2022

További látnivalók a Dunakanyarban

További látnivalók Pest megyében

Tetszett a bejegyzés?

Értékeld kérlek!

Átlag érték 0 / 5. Szavazatok száma: 0

Még nem értékelték ezt a bejegyzést. Legyél te az első!

Örülünk, hogy tetszett!

Hasonló tartalmakért kövess minket a közösségi oldalainkon is!

Szörnyen sajnáljuk, hogy nem tetszett a bejegyzés!

Szeretnénk javítani rajta...

Megosztanád velünk a véleményed, hogyan lehetne jobb?