Állatok és Duna-ágak

Kirándulás a Ráckevei-Duna mellett. Kisebbik egész délelőtt nyaggatott minket a következő programunk miatt. Nyolcvanharmadik kérdésére, hogy mikor leszünk már ott, végre azt válaszolhattuk, hogy mooost! Felsőlajos volt ugyanis következő célpontunk, ahol a Kiskunság homokdűnéi közt Tóth Tibor hozta létre MagánZoo nevű állatparkját.

MagánZoo – Felsőlajos

Bemelegítésként – valahol Pusztavacs után – egy egész őzcsalád sétált át az autó előtt, majd elszökdeltek a sűrű bozótosban. Hamarosan megtaláltuk a helyet, és elindultunk felfedezni az állatokat. Meglepően nagy területen fekszik a park, és látszik, hogy folyamatosan bővítik, fejlesztik. A központban találunk egy nagy játszóteret és egy büfét is. Mi most nem futottunk bele, de tartanak állatbemutatókat és látványetetéseket is.

Vannak nagyon különleges állatok, például a fehér oroszlánok és tigrisek, de nagyon tetszettek a tarajos sülök és a watushi nevű, óriás tülkös marhák is.

Fehér oroszlánok - Magánzoo
Oroszlánok (forrás: MagánZoo)
Tarajos sül - MagánZoo
Tarajos sül (forrás: MagánZoo)
Watushi - felsőlajosi állatkert
Watushi

Nem maradhatott el a kisállat-simogatás sem, a csúcsok-csúcsa pedig a vigyorgó pónik voltak!

Nagyon szórakoztató a hely kicsiknek, nagyoknak, és támogatásra érdemes vállalkozás!

Ha Dömsöd, akkor Petőfi!

A kormányrudat a Ráckevei-Duna felé fordítottuk, és irány Dömsöd! Ott is a Ráckevei-, és a Dömsödi Holt-Dunaág között található óriás tölgyhöz, a Petőfi emlékfához igyekeztünk.

A kis településen sok minden a költőről szól – Petőfi múzeum is megtekinthető például – hiszen itt éltek szülei egy ideig, és Sándorunk is sok időt töltött ezen a hangulatos helyen. A hatalmas vízparti fa alatt írta egyik versét, és a dömsödiek mindent megtesznek, hogy életben tartsák a több száz éves matuzsálemet.

Villámsújtotta törzsét betonnal megerősítették, és drótkábellel rögzítették a szomszédos fákhoz, a sérült részekből pedig Polyák Ferenc fafaragó készítette el a költő és szülei portréját. Szép a Duna-ág is, szabadstrandokkal, és kitűnő horgászhelyekkel büszkélkedhet.

Ráckevei séta

Dömsödről irány a térség központja: Ráckeve! 10km autózással érkeztünk a városba, és a katolikus templom mögött parkoltunk. Lesétáltunk a hangulatos Ráckevei-Duna partjára, ahonnan szépen látszik az Árpád-híd karcsú szerkezete, a Malomhajó múzeum, a református templom impozáns épülete, és a szemközti szabadstrandon fürdőzők is.

Sajnos a Városházában lévő Tűztorony kilátóba nem tudtunk felmenni, mert zárva volt, így hát fagyiztunk egyet, és továbbálltunk a városból.

Ráckevei-Duna - Ráckeve
Ráckeve – Tűztorony kilátó

Taksonyi tanösvény

Ráckevei-Duna - Taksonyi tanösvény

A Taksonyi tanösvényt szemeltük ki következő állomásunknak, amit a Révész utcai Sziget étteremnél megállva közelíthetünk meg. Igazán remekül kialakított a hely: fapallókon bevezet a nádasba, és megismertet minket a Kis-Duna és holtágainak élővilágával.

Anyát leginkább a madarak érdekelték, főleg miután egy struccméretű repülő szörnyeteg orvul lepottyantotta a lábfejét. Persze a Duna mellett ez csak 5 perces fennakadást okozott a dolgok menetében, így folytattuk is a kirándulást, igaz jóval vidámabban (na jó, megszakadtunk a röhögéstől!).

Örömünkbe vegyült azért üröm is, mert a tanösvény gyönyörű festett madárszobrait nem láttuk sehol… Csak remélni tudjuk, hogy felújítás miatt szerelték le őket és nem rongálás miatt tűntek el a jópofa alkotások…

Ráckevei-Duna tanösvény, madarak nélkül
Az összes szobor eltűnt a tanösvényről (kép forrása)

A nap levezetésének pont jó lett ez a majd kilométeres túra, és elmondhatjuk, hogy jól sikerült az augusztus 20-i autós körutunk, hiszen elkerülve a tömeget rengeteg minden belefért. Ócsa látnivalóin kívül egy aranyos “Shrek” mocsár, az ország közepe, egy igazi állatkert, és a Duna, Duna, Duna…

A bejegyzés a 2019. augusztusi állapotokat tükrözi!

Linkgyűjtemény:

MagánZoo

Dömsöd

Ráckeve

Hajómalom

Taksony

További látnivalók Pest megyében

• Giro Hungary

Giro Hungary – Giro d’Italia. A magyar szakasz első napjának befutóját néztük meg Visegrádon, és sétáltunk egyet az Apát-kúti völgyben is.

• Túra Dömörkapunál

Dömörkapu – befagyott vízesés, fantasztikus panorámapont, egy új építésű kilátótorony, és a Lajos forrás voltak utunk főbb állomásai.

További látnivalók Bács-Kiskun megyében

Tájegységek szerint:

További látnivalók a Csepel-szigeten

További látnivalók a Kiskunságon

• Ócsa és környéke a református templommal, a tájházzal és az Öreg-hegyi pincesorral. Selyemréti tanösvény és Pusztavacs az ország közepe.

Tetszett a bejegyzés?

Értékeld kérlek!

Átlag érték 0 / 5. Szavazatok száma: 0

Még nem értékelték ezt a bejegyzést. Legyél te az első!

Örülünk, hogy tetszett!

Hasonló tartalmakért kövess minket a közösségi oldalainkon is!

Szörnyen sajnáljuk, hogy nem tetszett a bejegyzés!

Szeretnénk javítani rajta...

Megosztanád velünk a véleményed, hogyan lehetne jobb?